top of page
  • Kan ik een sloep zonder schipper huren?
    Wij verhuren helaas geen bootjes zonder schipper. Onze partners, Olympia Charters (Warmond), verhuren u graag een bootje om zelf te varen.
  • Mag mijn hond mee aan boord?
    Jazeker! Wij vinden honden hartstikke leuk (vooral als ze aangelijnd zijn, dat is wel verplicht i.v.m. overboord-spring-gevaar), dus die mogen zeker mee aan boord. En nee; een hond is geen persoon, dus voor je hond hoef je geen ticket te kopen!
  • Hoe betaal ik de boottocht?
    Wij spreken met u af hoe de betaling van de tocht zal gaan. Dit kan per PIN of contant in ons Havenkantoor, maar u kunt ook per factuur betalen.
  • Welke talen spreekt de schipper?
    In principe spreken onze schippers Nederlands, maar dankzij het grote aantal schippers dat bij ons vaart, kunnen wij ook een Engels-, Duits-, Frans-, Grieks-, Spaans- en Japanssprekende schipper voor u regelen. Wij vragen of u bij de boeking uw taalvoorkeur zou willen doorgeven.
  • Kan een aan rolstoel gebonden persoon mee aan boord?
    Wij hebben een boot met rolstoellift (de Irma la Douche). Wel vragen wij van tevoren aan te geven dat de lift nodig is, zo kunnen wij ons goed voorbereiden.
  • Waar kan ik parkeren als ik met de auto kom?
    Stichting Stadsparkeerterrein Haagweg 8 (2311AA) is gelegen aan de rand van het historisch centrum van Leiden. Het meest voordelige parkeerterrein van de stad met 500 plaatsen ligt op ruim vijf minuten loopafstand van ons Havenkantoor aan de Apothekersdijk nummer 5. Vanaf deze parkeerplaats rijden om de paar minuten gratis cityshuttles van en naar elke locatie in de binnenstad. Na het bezoek aan Leiden kan je even bellen met 071-512 00 71. De shuttlebus staat dan binnen een paar minuten voor je neus om je naar de auto terug te brengen. Voor meer informatie zie: http://stadsparkeerplan.com/
  • Hoeveel mensen kunnen er meevaren? Hoeveel mensen moeten er minimaal mee voordat jullie varen?
    Wij varen al vanaf één gast en wij kunnen met onze twaalf scheepjes groepen tot 300 man varen!
  • Tot hoe laat kan ik varen?
    Wij staan in principe 24 uur per dag, zeven dagen per week klaar om voor u uit te varen. Neem contact op en vertel ons uw wensen.
  • Mag ik zelf catering meenemen?
    U bent vrij om zelf hapjes en/of drankjes mee te nemen aan boord, maar wij kunnen in overleg ook een cateringarrangement op maat maken.
  • Waar stap ik op/af?
    In principe houden wij als op -en afstaplocatie altijd Apothekersdijk no. 5 (ons Havenkantoor) aan. Als u ergens ander wilt op- of afstappen, kunt u dat met ons overleggen. Wij rekenen dan voor/navaar kosten.
  • Moet ik een reservering maken om mee te kunnen?
    Ja en nee. Je kán zonder reservering aan komen lopen en hopen op een plekje aan boord, maar onze pendeldienst is razend populair en zit vaak helemaal vol. Om zeker te zijn van een plekje is het dus zeer verstandig om te reserveren. (Daarbij is reserveren helemaal kosteloos, dus waarom zou je het niét doen? ;))
  • Kan ik de tocht nog annuleren?
    Ja! Als je onverhoopt toch niet mee kan varen, horen wij dat graag. Wij kunnen dan de reservering uit ons systeem halen. Zo staat de schipper niet te wachten op mensen die helemaal niet komen. Annuleren is overigens kosteloos, want de tickets zijn nog niet betaald.
bottom of page