Bovenstaand flimpje geeft weer hoe wij omgaan met het Anderhalvemeterprotocol aan boord.
Algemeen: · De vaart en/of activiteiten rondom de rederij worden met inachtneming van het anderhalvemeterprotocol en de verspreidingsmaatregelen vanuit het RIVM ondernomen; · Reserveer het liefst (ook voor de reguliere rondvaart) vooraf via de website of telefonisch; · U dient te allen tijden de aanwijzingen van de medewerkers van de rederij op te volgen; · Mocht u een mondkapje willen dragen aan boord is dat uiteraard toegestaan. U dient hiervoor dan zelf zorg te dragen (PBM); · Heeft u klachten? Blijf dan thuis. U kunt uw boeking kosteloos omzetten naar een andere datum.
Aan de kassa/tickets: · Gasten blijven buiten vóór het scherm (buiten); · Gasten wachten in de rij op anderhalvemeter afstand zoals aangegeven op de grond; · Wanneer je als gast informatie over de reguliere rondvaarten wilt dan kunt u de QR-code scannen op de ticketbalie; · De betaling vindt zoveel mogelijk contactloos per PIN plaats. Mocht u contant willen betalen leg dan het geld op de verkoopbalie; · Het uitgegeven ticket wordt tevens op de verkoopbalie gelegd; · Na iedere kassahandeling wordt het PIN-apparaat schoongemaakt; · De gastvrouw-/heer verwijst u naar de wachtbankjes op de kade volgens de groene looproute.
Havenkantoor (toilet): · Het toilet in het Havenkantoor is voor het publiek gesloten.
Aan de wal (wachtbankjes): · De zitplaatsen op de wachtbankjes zijn aangeven; · Nabij de wachtbankjes vindt u ontsmettingsmateriaal en eventueel handschoentjes. Gelieve uw handen te ontsmetten alvorens aan boord te stappen en naar wens de handschoenen aan te trekken.
Instappen: · Gasten gaan aan boord via de blauwe looproute; · De schipper kan helaas niet helpen om aan boord te gaan/stappen. Laat uw familielid u helpen wanneer u dit nodig is; · Als de trapleuning wordt gebruikt om in te stappen dan zal de schipper of medewerker van de rederij de leuning ontsmetten; · Het instappen gebeurt één voor één via de aangegeven plaats; · Het kiezen van de zitplaats gebeurt met de wijzers van de klok mee; · Volg altijd de instructies van de medewerkers op;
Aan boord: · Schipper blijft op afstand behalve wanneer moet worden opgetreden bij calamiteiten; · Gasten blijven tijdens de gehele vaart op de aangewezen zitplaats zitten.
Uitstappen: · Gasten stappen uit volgens het principe: laatste erin, eerste eruit (tegen de wijzers van de klok in); · De schipper kan helaas niet helpen om van boord te gaan/stappen. Laat uw familielid u helpen wanneer u dit nodig is; · Het uitstappen gebeurt één voor één via de aangegeven plaats; · Als de trapleuning wordt gebruikt om uit te stappen dan zal de schipper of medewerker van de rederij de leuning ontsmetten; · Gasten lopen weg via de rode looproute; · Gooi eventueel gebruikte handschoenen weg in één van de straatafvalbakken aan de Apothekersdijk.
Groepsvaarten
Groepsvaarten Wij zijn weer geheel geopend zijn voor groepsvaarten met inachtneming van het anderhalvemeterprotocol en de verspreidingsmaatregelen vanuit het RIVM (aan boord, aan de kade en in het Havenkantoor). De maximale groepsgrootte per boot is hierdoor tien* passagiers.
* Gezinnen/stellen (wonende op hetzelfde adres) tellen als één passagier.
Overdekte boten Voor groepsvaarten zijn de overdekte boten de 'Welvaart' en de 'Irma la Douche' beschikbaar. Bij mooi weer varen deze boten open en bij slecht(er) weer kan het dak op de boot worden geplaatst. De zijkanten blijven i.v.m. de huidige situatie (en daarmee ventilatie) open.
Reguliere rondvaarten (Rondvaart Leiden)
Dagelijks varen wij de reguliere 'Rondvaart Leiden' voor negen gasten per boot. Dus vanaf 10.30uur is er ieder uur weer een afvaart!
Wij verzorgen deze reguliere vaarten met inachtneming van het anderhalvemeterprotocol en de verspreidingsmaatregelen vanuit het RIVM (aan boord, aan de kade en in het Havenkantoor). De maximale groepsgrootte per boot is hierdoor negen passagiers* .
* Gezinnen/stellen (wonende op hetzelfde adres) tellen als één passagier.
Algemene informatie
Hoe gaat de rederij om met hygiëne aan de kade, in het Havenkantoor en aan boord? De rederij reinigt na iedere verkoop en vaart het Havenkantoor en de boten. Dit betekent de verkoopdesk (inclusief PIN-apparaat), trapleuningen, grepen volledig schoon zijn alvorens de volgende ticketverkoop en vaart. Ook de schippers reinigen "hun plek" na iedere vaart.
Voordat u aan boord stapt op de Apothekersdijk kunt u gebruik maken van de desinfectie-kit aan de kade. Helaas is het door de maatregelen niet mogelijk om u aan boord te helpen van onze boten en wij verzoeken u, mocht u verschijnselen vertonen, de vaart te laten voor wat het is.
Verder gelden de verspreidingsmaatregelen vanuit het RIVM aan de kade, in het Havenkantoor en aan boord.
Uiteraard volgen wij de laatste ontwikkelingen rondom het virus op de voet. Mocht de overheid met nieuwe maatregelen komen dan zullen wij hierop aansluiten.